Mokrá Bitva o pivovar. Plzeň

12.06.2012 20:40

 

Blížila se neděle 10.6.2012 a já v Itálii. V pátek večer jsem měl dojet do Prahy a tam nechat kamion. Tak mě napadlo že by to šlo skloubit nějak dohromady. Napsal jsem Zbyňkovi  Majerovi (Zbek), jestli budou mít pro mě místo v transitu a po skončení závodů mě vysadí v Praze u kamionu. Jedno místečko tam ještě měli, jen se všichni musely omezit s počtem modelů. Sraz ve 4.30 u Zbeka  v Břeclavi. Brzká ranní hodina a já stojím v místě setkání. Modely a věci do auta a ve třech už vyrážíme do Brna pro zbylé piloty. U Olympie věšíme zbylé modely na věšáky, nezbytné kufry s nářadím a vyrážíme. Předpověď počasí je špatná, hlásí přeháňky. Po dvou zastávkách v 8.45 hodin přijíždíme na malé letiště za Plzní. Sotva se pozdravíme k kombaťáky začíná mrholit, což je špatné protože jak se krepová stuha namočí tak se trhá. Máme chvilku pauzu a já zkouším osvědčeného Miga. Vůbec nechce letět, hned jsem s ním praštil. Asi se mě skroutily křídla. Nasadím FW-190.

Nástup, přihlásilo se 27 pilotů. Rozlosování a letím ve čtvrtém heatu. Třetí heat se musí opakovat protože kvůli mrholení odpadají stuhy hned po startu. Čekáme až přejde fronta a všichni čumí do chytrých telefonů a sledují aktuální záběry z družice. Asi po hodině a půl přestává pršet a dolítá se třetí heat a pak jdu na start. Startuji a zjišťuji že se mě netřepou nohy trémou jako v prvních dvou závodech. Před závodem jsem si řekl že zkusím jinou taktiku. Dřív jsem si vyhlédl model se stuhou a snažil jsem se k ní přiblížit a seknout.. Teď budu létat v zatáčkách a pak přepad a sebrání stuhy. Taktika vychází a asi po dvou minutách mě visí na konci křídla dlouhá stuha. Má to chybičku, stuha má odpor a model hodně táhne doprava. Blbě se s tím létá. Zatím mám moji stuhu celou. Po minutě další sek a další stuha na druhém křídle. Odpor se srovnává, a za sebou tahám tři dlouhé stuhy. A ostatní už nic nemají, tak se na mě soustředí a já unikám. Rána a můj fokouš pod mírným úhlem míří do trávy. Do konce heatu je jen chvilka a tak už pro něj neběžím, a počkám do konce. Poškození je malé, nalomená náběžka a změnilo to úhel náběhu a proto byl neřiditelný. Oprava asi 20 sekund. Dařilo se. V druhém kole letím ve druhém heatu. Přistávám nepoškozen s jedním sekem. Třetí kolo a opět ve druhém heatu. Jdu na start, po chvilce mám sek,po minutě se mě podaří další sek. Jde to skvěle, na mém fokouši vlaje nějak moc stuh a s rozhodčím přemýšlíme kolik mám seků. Po chvilce další sek. Stuha mě vlaje na směrovce. Zas po mě všichni jdou. Tolik stuh na stíhačce to přitahuje pozornost. Někdo mi sebral jednu stuhu. A další pleskanec . Fokouš letí dál ale špatně se řídí. Přistávám a běžím pro model.Nakřáplá náběžka na druhém křídle. Rychlá oprava, prolití vteřiňákem, aktivátor, 10 sekund a znovu do boje.Dolétám v pořádku se třemi seky. Mám radost podařilo se mě.Jenže před posledním heatem začíná pršet. Různě se schováváme a čekám. Prší víc a víc.Ozývají se hlasy že by se měly započítat jen dvě kola a vyhlásit výsledky. Nejsem nadšený protože ve třetím kole mám tři seky. Po dvou hodinách přestává pršet a tak startuje poslední heat. Vyšlo to, když skončí tak zas začíná pršet. Domlouváme se že finéle se nebude lítat a sečtou se jen body.

Nástup a předávání pamětních listů od konce. Skončil jsem na osmém místě jen o 3 body za sedmým Soptíkem. Ukazuji mu svoje body a on říká že tři body je rozdíl jen 9 sekund letu. Kdyby se létalo finále, tak jsem byl jen 9 sekund od případného finále. Ještě před závody mě Zbek lanařil abych vstoupil do jejich squadrony. Budu tam muset vstoupit aby okurky porazila Blades squadronu. V zelené lize začátečníků jsem poskočil na celkové druhé místo. Máme sbaleno a vyrážíme na Prahu.Kluci mě vyhazují  u firmy. Naproti je hospůdka a tak ten úspěch jdu spláchnout domácí dvanáckou.

Fotečky,   Výsledková listina,   Zelená liga

Robert Ondříšek