Můj první závod v EPA Combat-Mančice 2012

30.04.2012 08:21

Když to vezmu po pravdě,tak je to můj druhý závod. Loni ve Znojmě jsem dojel na poslední závody v sezóně 2011.Jako správný nováček jsem měl trému a tak jsem si nezkontroloval na vysílači model a s obrácenýma výchylkama jsem se snažil s mým FW 190 odstartovat.Foukal siný boční vítr.Tak když se můj fokouš  po dvou sekundách zavrtal do země,tak jsem to sváděl na ruky. Výměna vrtule a start. Po třetím zavrtání do země a třetí vrtuli už nevydrželo uložení motoru.Pak jsem si řekl,že nemůžu být tak levý a naladil jsem na vysílači správný model.Tak můj první heat skončil.Do druhého heatu jsem nastoupil s odhodláním jim to ukázat.Jenže po první zatáčce se mě složily křídla.Zřejmě po předešlých pádech praskl nosník v křídle.A bylo dolétáno.Nějaké body jsem nasbíral za uhájení stuhy .Výsledky Znojmo 2011 .

Vrhnul jsem se na letošní soutěže.Znojmo 14.4. jsem vynechal,bylo špatné počasí, předpovídali déšť.Nakonec se létalo a počasí odpovídalo názvu akce Ruská zima-boj o Moskvu.O víkendu jsem teda vyrazil na druhé závody do Mančic u Kutné Hory.Malé modelářské letiště otočené na jih a foukal silný větr šikmo proti ploše.Dorazilo 28 pilotů z toho jedna pilotka.Největší dálku to měli dva modeláři z Ukrajiny.Cestovali 2000 km.Obdivuhodné!!!V prvním heatu se mě trochu třásly nohy trémou.Byl to vlastně můj první bojový let.Ke stuhám jsem se moc nepřiblížil.Při průletu a otáčce můj Mig 3 díky silnému větru dostal za Safety lainu a ubrali mě 200 bodů.Což je dost.Stuhu mi usekli,žádný sek,tak jsem první kolo skončil s nulou.Musím říct,že jsem nebyl sám.Opravdu to foukalo blbě.Pozitivum je,že jsem se s nikým nesrazil.Druhý heat už bylo lepší .Po nějaké minutě jsem sestřelil Ukrajinského Jaka.Ten se vinou jiné konstrukce a jiného materiálu EPS ve vzduchu rozpadl.Ukrajinci měli pěkná éra.EPS je hladší tím i rychleji lítá,jenže je křehký.Měli taky duté trupy,ze vnitř jen vystužené nějakou síťkou.Takže sebemenší kontakt s jiným letadlem měl katastrofické účinky.Já jsem přistál s nalomenou vrtulí.Rychlý běh pro model,výměna vrtule a zpátky do boje.Něco se asi po srážce událo,protože Mig mi táhl do prava.Na boj to vůbec nešlo.Po chvilce jsem to vzdal a přistál na opravu.Zjistil jsem,že po srážce jsem měl podél hrany nalomené křídlo.Nešlo to vidět dokud se s křídlem nekroutilo.Prolití vteřiňákem,aktivátor a zpět do boje.Jenže skončil heat.Useklá moje stuha,bez seku a málo nalítaných sekund kvůli srážce a opravám mi tento heat vynesl 75 bodů.Třetí heat se mi povedl.Po té,co jsem čtyřikrát těsně minul stuhu,jednou se mi dokonce stuha svezla po křídle(budu tam muset nalepit drsnější smirek) se mi podařil první sek.Budu muset mému Migu namalovat pod kabinu malou hvězdičku.Dokonce jsem uhájil svoji stuhu,body navíc.Celkem 287 bodů za třetí heat.Do čtvrtého heatu jsem nastupoval nabuzený úspěchy z minulého heatu.Schladil jsem se když jsem vletěl do slunce,na chvilku jsem ztratil z dohledu mig a větr ho odnesl zase za safety line a opět ztráta 200 bodů.Žádný sek,o stuhu jsem přišel.Celkem 0 bodů.Kvůli dvěma přelétnutí safety jsem se dost propadl v celkovém pořadí.Musím říct že někteří ji přelítli i dvakrát za kolo.Do finále jsem se samozřejmě nedostal,tak jsem sledoval boj o konečné umístnění s mezinárodní účastí.Shumkiy Vladimir z Ukrajiny se dostal do finále.Skvadrona Blades sq.dává jednou za rok do některé soutěže svůj putovní pohár.Ta skvadrona,která na konci závodu bude mít nejvíce bodů,u té zůstane celý rok ve vlastnictví.Loni ho vyhrály Jihomoravské okurky.Letos ho měli přivést a bojovat u něj znovu.V průběhu soutěže začaly obavy,že by pohár mohli vyhrát piloti z Ukrajiny a začali se vymýšlet důvody,proč ho nemůžou vyhrát,jelikož by ho asi za rok nedovezli.Nakonec pohár vyhráli piloti z Blades sq. a na rok se jim vrátí.

Já jsem skončil na 22.místě.V zelené lize,to je podsoutěž mezi nováčky,jsem se umístil na třetím místě.Tabulka.Mám i pár fotek a dobrý diplom.Už se těším na další závody.

                                                                                                                                                            Robert Ondříšek